87 – godišnji sugrađanin Ismet Kevrić svoj radni vijek je proveo kao vozač, a u penziju su ga ispratile kolege iz preduzeća „Šumarstvo-Prenj“ Konjic 1998.godine.
Ismet je 1955. godine položio vozački ispit u Jablanici, a dvije godine kasnije je otišao na služenje vojnog roka, gdje je također bio vozač. Nakon povratka iz JNA počeo je svoj profesionalni vozački staž u konjičkom preduzeću, u kojem je radio sve do penzije.
Ismet je tokom svog profesionalnog rada u preduzeću iskustvo stjecao vozeći različite automobile, a prisjetio se da mu je prvo vozilo bilo gazika.
„To je bilo rusko auto, slično džipu sa ceradom, a sa strane je imalo reflektor. Poslije sam vozio FAP-a četvorku, i to mi je bilo omiljeno vozilo. U njemu sam mnogo noći prespavao kada bih išao na put. U početku su ta vozila imala mehaničke volane i teško je bilo upravljati, pa su bili i žuljevi na rukama, a kada bi vozilo naišlo na kamen mnogo je trzalo. Kasnije je bilo lakše kada su upravljači bili hidraulični“ – prisjetio se Ismet, koji je rekao da su tadašnji vozači uglavnom sami popravljali svoja vozila i vodili brigu o njima.
Pamti Ismet kada je današnji magistralni put M 17 bio makadamski.
„ Vozili smo makadamskim putem i prema Sarajevu i prema Mostaru, a na putu kod Bijelog Polja je bilo mnogo rupa i teško je bilo voziti“.
Naš sagovornik je sa velikim respektom govorio i o svom radnom kolegi, pokojnom Ferdi Smoljanu, sa kojim je bio i prijatelj, a drugovanje su nastavili i nakon odlaska u penziju.
„Bili smo kao braća, mogli smo jedan drugome sve povjeriti. Dolazili smo jedni kod drugih, nismo znali je li iko od nas jedan drugome dužan“ – prisjetio se Ismet svoga kolege.
Ismet, koji je proveo više od četrdeset godina radeći u preduzeću „Šumarstvo – Prenj“ uglavnom prevozeći građu, prisjetio se još nekih događaja iz svoga vozačkog perioda.
„ Svašta sam doživio. Sjećam se da sam jednom pošao po građu i na Ivanu zatekao jednog vozača kamiona sa prikolicom, koji zbog snijega nije mogao nastaviti put. Pomogao sam mu i on je nastavio dalje. Poslije kada sam išao u Beograd po traktore u jednoj kafani me je prepoznao taj vozač i počastio u znak zahvalnosti što sam mu pomogao na Ivanu“ – kazao nam je Ismet rekavši da je, dok je služio u JNA, bio i vozač pokojnom Franji Tuđmanu, koji je tada bio kapetan 1.klase.
Ismet Kevrić je sadašnjim vozačima uputio savjet da budu oprezni i solidarni, da poštuju saobraćajne znakove, da ne voze brzo i da ne sjedaju u auto ako su pod dejstvom alkohola.
radiokonjic.ba
Foto: radiokonjic.ba/ Ismet Kevrić
15.01. 2023.