Danas je 15. januar, datum koji vozači i automehaničari u cijelom svijetu obilježavaju kao svoj dan. Svojim svakodnevnim učešćem u saobraćaju vozači autobusa, ali i njihova tehnička podrška automehaničari, čine velike napore da korisnici usluga putuju sigurno, ugodno i bezbjedno i da na vrijeme stižu na svoja odredišta. Bez obzira na vremenske uslove, radno vrijeme i sva druga ograničenja, vozači neumorno prevoze putnike i vrijedne terete, dok su mehaničari uvijek spremni da poprave nenadani kvar na vozilu kako bi vozači mogli nastaviti svoja putovanja.
I dok mnogi od njih neumorno rade, postoje i oni koji, iako penzionisani, i dalje prelaze kilometre kad god je to potrebno. Među njima je i naš sugrađanin Vahid Korić, kojeg je još uvijek moguće vidjeti za volanom autobusa “Konjictrans”-a.
“Nakon pređenih, mogu reći slobodno, milione kilometara, onaj ko doživi penziju vozača i ode u nju, sigurno je da je to velika stvar. Nakon toliko pređenih kilometara, hvala Bogu, bez ikakvih kalkulacija i udesa, mogu reći da sam prezadovoljan onim što sam postigao”- izjavio je Korić.

Korić se osvrnuo na svoje bogato iskustvo u vožnji, ali i na izazove koje je morao prevazići kako bi postao vozač autobusa.
“Vozači autobusa, bar u moje vrijeme kad sam polagao, trebali su imati B i C kategoriju i određeni broj godina da bi polagali za autobuse, odnosno D kategoriju. Bila su pravila stroga, međutim, to se i sada vrlo dobro poštuje, jer ne znam da li je nešto izmijenjeno, ali to je stvarno velika odgovornost. Prema tome, to moraš proći kroz određena testiranja i imati veliko iskustvo na kamionima i manjim vozilima; Ja sam bio šest godina na šleperu, a onda smo išli na D kategoriju za autobuse. Prema svim propozicijama, prošao sam sve to i ispunio zahtjeve u vezi sa samom vožnjom i kategorijama vozača. 1980. godine sam položio C kategoriju i bio sam na teretnim kamionima, a onda smo morali polagati za autobuse, što je bilo 2002. godine”- dodao je Korić.
Ovaj dan prilika je da se sjetimo i automehaničara koji svojim radom omogućavaju sigurnost svih vozača. Jedan od njih je Šemso Granulo koji ne samo da održava vozila u dobrom stanju, već povremeno preuzima volan u firmi u kojoj je zaposlen, prepoznajući odgovornost koju svaki pređeni kilometar donosi.
“Po potrebi sam vozač, a većinom provodim vrijeme u garaži održavajući autobuse. Ako volite taj posao, to je isto, ili mehaničar ili vozač, svejedno je. Ja sam uvijek imao želju da vozim autobus, a inače sam završio školu kao automehaničara, tako da sam uskladio jedno s drugim”- istaknuo je Granulo.

Vrijeme donosi promjene, a tako su promjene i napredak neizbježni u firmama koje nude ovakve usluge. Modernizacija radionice kako bi se unaprijedili uslovi rada i pružila još bolja usluga, također, u planu je “Konjictrans”-a, gdje je i Granulo zaposlen.
“Radimo na novoj radionici, sa dva kanala i još dva prostora, dvije hale koje će biti savršene za moderno doba. Biće to vrhunski, zatvoren objekat”- pojasnio je Granulo.
Dan vozača i automehaničara obilježava se kod nas od 15. januara 1960. godine, kada je Josip Broz Tito, tadašnji predsjednik Jugoslavije, postao počasni član Saveza vozača i automehaničara Jugoslavije.
radiokonjic.ba
15.01.2025.