U našem gradu postoji tradicija koja traje generacijama. Riječ je o drvorezbarstvu. Ovaj zanat, poznat po svojoj ljepoti i preciznosti, sada se povezuje s modernim pristupima promocije. Naime, Konjičanke Adna Balić i Emina Hondo, studentice Ekonomskog fakulteta u Mostaru, pokrenule su promotivnu kampanju koja spaja prošlost i sadašnjost. Kroz projekt su željele pokazati svima bogatstvo kulturnog naslijeđa koje naš grad ima.

„Nama je bilo u cilju da promovišemo naš grad Konjic. Malo nam je bilo neprirodno da mi, kao dvije djevojke iz Konjica, promovišemo nešto iz Mostara. Tako da smo gledale koje znamenitosti Konjic ima da pokaže ljudima i odabrali smo drvorezbarstvo, jer je to jedan od najvećih simbola grada Konjica, a dosta mlađih generacija danas ne zna šta je drvorezbarstvo i ne zna da je to zapravo na UNESCO-voj zaštitnoj listi. Tako da smo željele to malo približiti i spojiti tradiciju i lokal patriotizam”- navela je Adna Balić.
Ovaj projekt, realizovan u sklopu predmeta marketing uz pomoć lokalnih partnera, ima za cilj ne samo očuvanje tradicije već i njeno približavanje novim generacijama, istaknula je Balić.
„Svi koji su učestvovali u videu su iz Konjica. To su, dakle, drvorezbarstvo braće Nikšić iz Konjica, Muzej drvorezbarstva u Konjicu, djevojka Maja Rajić koja tu radi, koja se također pojavljuje u videu, Amatersko pozorište “Neretva” i njihove divne djevojke Džejlana i Ena, te Edis Macić kao videograf i montažer koji je radio fantastičan posao. Također, željeli smo prenijeti važnost tradicije, kao i emocije davanja poklona i poklanjanja nečeg bitnog ljudima što ima dušu, kao što je naziv našeg videa “Poklon koji ima dušu”. Smatramo da drvorezbarstvo predstavlja taj vid pažnje koji traje godinama, koji se ne uništava, koji samo stoji i traje kroz vrijeme. Bilo nam je bitno da to prenesemo“- dodala je Balić.
„Poklon koji ima dušu“ naziv je već viralnog videomaterijala, a o njegovoj simbolici nešto više nam je otkrila Emina Hondo.

„Kući imam, na primjer, dosta tih kutija koje svaka kuća ima za sebe, neku priču, emociju i tradiciju. Odjednom smo došle na tu divnu ideju. Naša videokampanja je došla na stranicu našeg univerziteta i za manje od sedam dana skupile smo skoro 60.000 pregleda, što je za nas jako ozbiljna stvar”- izjavila je Hondo.
Ona nam je objasnila i kako je tekla saradnja s partnerima te na koji način su uspješno uskladili svoje ideje.
„Ja bih rekla da je bilo jako jednostavno. Većinom su to naši poznanici, tako da čim smo im se javile i predstavile našu ideju, svi su odmah bili jako oduševljeni i bilo im je drago što promovišemo tako nešto“- dodala je Hondo.
Kroz ovu kreativnu saradnju, Adna i Emina ne samo da su promovisale svoj grad i njegovu tradiciju, već su pokazale kako marketing može biti alat za očuvanje kulturnog naslijeđa, istaknula je Balić..
„Drvorezbarstvo je predstavljeno u novom formatu, približeno je bolje mlađim generacijama. Sa svih strana dolaze samo pozitivne reakcije. Evo i danas, osam dana nakon objave, svi su oduševljeni, svima se sviđa, svi su pozitivno iznenađeni da tako nešto može izaći iz Konjica, od studentica. Dakle, potpuno amaterski projekt, a da bude ovako profesionalan”- zaključila je Balić.
Studentice Adna i Emina nisu samo usmjerile akademski rad prema praktičnoj primjeni marketinga, već su dale snažan doprinos očuvanju kulturne baštine svog grada. Drvorezbarstvo su ovim projektom stavile u centar pažnje, čuvajući za buduće generacije zanat koji je snažan simbol konjičkog identiteta.
radiokonjic.ba
12.02.2025.