Vozač Red Bull Racinga, Maks Ferstapen, nastavio je svoju dominaciju u Formuli 1 pobedivši na Velikoj nagradi Britanije, desetoj trci ovogodišnjeg šampionata.
Holanđanin je ostvario svoju osmu pobedu ove sezone i šestu uzastopnu, produžavajući niz trijumfa za svoj tim na 11 trka, čime su izjednačili rekord Meklarenovog tima iz 1988. godine.
Nakon još jedne pobede, Ferstapen drži prvu poziciju u generalnom plasmanu sa 255 bodova, 99 više od svog timskog kolege, Serhija Peresa, dok je Fernando Alonso treći sa 137 bodova. Sezona Formule 1 je tek na polovini, do sada je od ukupno 22 trke odvoženo tačno 10. Sudeći po dosadašnjim rezultatima, i kvotama koje je pripremila wwin kladionica mala je verovatnoća da je neko zaustaviti Ferstapena u pohodu na još jedan trofej Formule 1.
Ferstapen potvrdio dominaciju na Silverstonu
Na trci održanoj na legendarnoj stazi “Silverstone”, Ferstapen je demonstrirao svoju izvanrednu vozačku veštinu, uprkos izazovima koje su pred njega postavili rivali. Nakon početnog gubitka vođstva od strane maestralnog vozača Meklarena, Landea Norisa, Ferstapen se brzo vratio na čelo i držao svoju poziciju sve do cilja.
Luis Hamilton iz Mercedesa, sedmostruki svetski šampion, zauzeo je treće mesto na pobedničkom postolju. Hamilton je bio primoran da se bori za poziciju nakon što je Noris odlično startovao i stekao vođstvo, a takođe je morao izdržati pritisak drugog vozača Meklarena, Oskara Pjastrija. Ipak, Hamilton je koristio pravovremenu promenu guma tokom izlaska sigurnosnog vozila izazvanog zaustavljanjem Kevina Magnusena iz Hasa i uspeo je nadmašiti Pjastrija i svog timskog kolegu Džordža Rasela.
Trka je donela uzbuđenje na vrhu tabele zahvaljujući događajima na stazi. Bezbednosno vozilo je izašlo nakon incidenta sa Magnusenom, a Hamilton je iskoristio priliku da preuzme vođstvo. Noris je odoleo velikom pritisku od strane Hamiltona, čime su Britanci pružili spektakularan dvoboj za publiku. Na kraju, Noris je trijumfovao nad Hamiltonom i zauzeo drugo mesto, dok je Pjastri ostao bez prvog podijuma u svojoj karijeri, ali je ostvario najbolji rezultat od svog debija, zauzevši četvrto mesto ispred Rasela i drugog vozača Red Bulla, Serhija Peresa.
Fernando Alonso, dvostruki svetski šampion, zauzeo je sedmo mesto, ispred Aleksa Albona iz Williamsa, koji je pobedio u okršaju sa vozačima Ferarija. Šarl Lekler iz Ferarija morao se zadovoljiti devetim mestom, dok je Karlos Sains junior iz istog tima završio trku na desetom mestu, nakon što je tim napravio grešku zadržavajući ga na stazi tokom izlaska sigurnosnog vozila. Najbrži krug trke pripao je, očekivano, Ferstapenu.
Meklaren menja inženjersku ekipu
Meklaren je trke na stazi u Silverstonu izvršio značajne promene u inženjerskoj ekipi, što se odrazilo na poboljšanje njihovih rezultata. Iako su performanse bolida bolje sudeći po statistici za unapređenje, vozač Meklarena Lando Noris tvrdi da stanje ipak nije tako sjajno kako se na prvi pogled čini da još mora da se radi na unapređenju performansi vozila.
Noris je priznao da su inženjeri koji su tokom trke bili u njegovom boksu na stazi Silverston bili sposobni da bolje procene pneumatike, naročito u brzim krivinama, što ih je učinilo konkurentnim. Međutim, kako sam kaže, bolid kojim upravlja je još uvek izuzetno težak za vožnju, posebno u sporijim krivinama.
Kako je sezona trenutno na polovini, postavlja se pitanje da li još uvek ima vremena za takve poduhvate? Čini se da će tehničari Meklarena narednih meseci morati da provode dosta vremena na test stazama. Njihov tim se trenutno nalazi na petom mestu u ukupnom plasmanu, što znači da su šanse za osvajanje nekog od prva tri mesta ipak male.
Promene u Alfa Tauri – povratak Rikarda
Nakon otkaza Nika de Vrisa, Alfa Tauri je odlučila da od Velike nagrade Mađarske angažuje australijskog vozača Danijela Rikarda. On stiže na pozajmicu iz Red Bulla, gde je bio treći vozač od početka sezone. Ova odluka dolazi nakon serije razočaravajućih rezultata De Vrisa, koji nije uspeo da osvoji nijedan bod tokom ove sezone.
Rikardo se vraća u tim u kojem je već proveo dve sezone, kada se on zvao Toro Roso. Debitovao je u Formuli 1 2011. godine, a kasnije je vozio za Toro Roso, Red Bull i Renault pre nego što je prešao u Meklaren. Tokom svoje karijere ostvario je sedam pobeda i dva puta završio na trećem mestu u šampionatu.
Nakon što je Meklaren odlučio da dovede Oskara Pjastrija, Rikardo je postao treći, a ujedno i test vozač Red Bulla. Sada će imati priliku da se vrati na trke kao vozač Alfa Taurija. Tim se nada da će Rikardovo iskustvo i vozačke sposobnosti doprineti poboljšanju rezultata u preostalim trkama sezone Formule 1. Rikardo će se pridružiti svom novom timskom kolegi Jukiju Cunodi, dok će Alfa Tauri pokušati iskoristiti njegovu ekspertizu kako bi ostvarili bolje rezultate.