S kišnim danima dolazi i do stvaranja lokvi, prskanja pješaka što je zakonom kažnjivo
Koliko puta vam se desilo da vas zapljusne prljava voda iz lokve pokraj koje prolazite jer vozač nije prilagodio brzinu vozila kojim upravlja? Jeste li znali da takvog vozača možete prijaviti i da će ga nadležne institucije kazniti.
Kako je navedeno u članu 112. Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama BiH, vozač koji se kreće po mokrom kolovozu u naselju, dužan je prilagoditi brzinu kretanja vozila kako bi izbjegao prskanje pješaka koji se kreću trotoarom. O tome je govorio načelnik Operativnog centra PU Konjic Ismail Kadić:
„Zakon o bezbjednosti saobraćaja propisao je kao prekršaj tu radnju, prskanje pješaka vodom nailaskom kroz lokve, gdje se nalaže vozačima da vožnju prilagode stanju i uslovima na putu i samim tim, ukoliko ne prilagode brzinu vožnje i poprskaju pješaka, propisana je novčana kazna u iznosu od 30 KM.“
Kako dokazati da vas je je vozilo u pokretu poprskalo vodom iz lokve, da li je lakše dokazati ukoliko je saobraćajnica pokrivena videonadzorom?
„Pješak kojeg poprska vozač trebao bi zapamtiti, evidentirati broj registarskih tablica vozila koje ga je poprskalo, prijaviti to u policijsku stanicu. Policijska stanica onda treba utvrditi čije je vozilo, ko je upravljao vozilom u to vrijeme, podnijeli bi zahtjev nadležnom sudu gdje bi se taj pješak koji je poprskan trebao pojaviti na sudu, svjedočiti o tom događaju, i na taj način bi se sankcionisao vozač. Ukoliko je prostor pokriven videonadzorom onda bi policijska stanica izvršila uvid u videonadzor, utvrdili ko je upravljao vozilom i izdali prekršajni nalog “ pojasnio je načelnik Operativnog centra Policijske uprave Konjic.
Nažalost, mnogo je neodgovornih vozača koji ne vode računa o tome što će poprskati nekoga, ne razmišljajući da li taj neko mora u mokroj odjeći provesti ostatak dana na poslu, ili djeca najmanje pet sati u školi.
Takvim postupkom ne ugrožavaju samo pješake nego i vlastitu sigurnost, o čemu načelnik Kadić kaže:
„Često se ispod tih lokvi može skrivati udarna rupa gdje bi uslijed brzog nailska preko nje moglo doći do pucanja gume, gubitka kontrole nad vozilom. Osim toga, brzim nailaskom preko vode stvara se i takozvani vodeni jastuk gdje pneumatik nema dodir sa podlogom, između asfalta i gume se stvara taj vodeni jastuk i tada vozač gubi kontrolu nad vozilom.“
Vozačima se savjetuje da vožnju prilagode uslovima na putu i poštuju saobraćajnu signalizaciju, ali i da se pridržavaju saobraćajne kulture.
radiokonjic.ba
27.10.2023.
amra@radiokonjic.ba